Facebook-annoncering

Der er mange muligheder for at markedsføre sig i anno 2017, og Facebookannoncering er bestemt et af de værktøjer, der virkelig kan styrke din positionering på markedet. Facebook har dog mange forskellige annoncetyper og løsninger, hvilket kan gøre det svært at holde det fulde overblik over hvilke muligheder, der er bedst egnede til lige din virksomhed. For at finde de optimale placeringer og annoncetyper for netop dit produkt, vil du skulle splitteste dem alle og sammenligne performance. Her hjælper vi med at give dig en lille oversigt over hvordan man bedst muligt skræddersyer annoncer, så de dækker de behov din virksomhed måtte have for markedsføring på sociale medier. Se et udpluk af de mange forskellige annonceringsløsninger herunder:

Facebook “RPP” annonce

En af de mere klassiske annonceformater er ”RPP” annoncen, som med ét stort ikonisk billede kan vise virksomheds produkter eller serviceses. Formålet vil blandt andet være at vække interesse hos dine kunder, skabe brand-awareness, trafik og konverteringer – alt efter målsætningerne med annoncen. Dette er det mest typiske format og kan grundet den høje kendskabsgrad blandt Facebooks brugere skabe rigtig gode resultater med den rigtige opsætning. The Marketing Guy har flere års erfaring med blandt andet denne type annoncering og kan derfor hjælpe dig med at finde frem til lige præcis hvordan din annonce skal skræddersyes, så den genererer de bedst mulige resultater for din virksomhed.

Facebook regular page post

karrusel-annonce-ikon

Karruselannonce

En anden succesfuld annoncetyper som Facebook arbejder med er Karruselannoncer – også kaldet MPA, Multi Product Ads.
Dette annonceformat giver dig muligheden for at promovere op til 10 af dine produkter i blot én annonce. Man kan derved spore sig ind på hvilke af ens produkter kunderne finder mest attraktive og kan tilmed måle hvilke af dem, der har størst interesse og trækker flest kliks. The Marketing Guy assisterer dig dermed i at få både ny insighter-viden og samtidig konverteringer, ved at benytte denne annoncetype. Det samme setup kan laves med din virksomheds USP’er, sådan at du kan lave en fuld analyse af, hvor du bidrager med mest værdi for dine kunder.
Disse data kan bruges til at optimere dine annoncer fremadrettet, men også til brug på hjemmesiden eller andre platforme.

Videovisninger

Folk elsker at fordybe sig i sociale medier, og Facebook er ingen undtagelse. Ud fra Facebooks egne tal så er folk i gennemsnittet på Facebook 46 minutter om dagen. Her komplementerer videovisningsannoncerne virkelig godt, da videoerne og elementet af bevægelse hurtigt fanger og fastholder opmærksomheden.

Underholdende video kan være med til at drive mere trafik til din virksomhed, skabe højere engagement og i det hele taget mere omtale. Hos The Marketing Guy har vi specialiseret os i at skabe resultater gennem brugen af videoer på sociale medier og hvis muligt, at udnytte egne strategier for at videoerne kan gå viralt.

Video annonce facebook

Facebook lead post annonce

Lead Ads

Lead ads er en af de mange nye redskaber, som Facebook har introduceret til deres annoncører. Denne måde at annoncere på vil appellere til dig, som ønsker at indsamle e-mail adresser til nyhedsbreve eller lignende, telefonnumre til salgsopkald, deltagere til konkurrencer og meget andet. Gennem leadannoncer kan The Marketing Guy hjælpe dig med at konvertere nyttig data til lige de målsætninger, som du har sat for din virksomhed.
Vi guider dig selvfølgelig smertefrit igennem hele processen med leadannoncering, så det eneste du skal fokusere på, er hvordan du udnytter alle dine nye leads mest optimalt.

Facebook-annoncering

Når man skal forstå, hvad der gør sociale medier til et af de mest fantastiske markedsføringsredskaber hidtil, er man nødt til at kigge på “Push” vs “Pull” markedsføring.
Pull-markedsføring er ved platforme som Google AdWords, hvor folk selv opsøger dit produkt. Hvis du ved, at du skal bruge et løbehjul, så søger du efter det på Google. Her kan du så se nogle reklamer, som sørger for at „trække” (pull) dig i den rigtige retning. Det er altså et ret nemt salg, for virksomheden skal blot trække dig i den rigtige retning.
Men selv når det går rigtig godt, kan du ikke bare skrue op for budgettet og regne med automatisk at få flere kunder.
Du er begrænset af, hvor mange der faktisk søger efter dit produkt. Det er her, Facebook, sociale medier og „push” kommer ind i billedet. Her handler det om at skabe en interesse hos forbrugeren – om at „skubbe” (push) dit produkt ud til kunderne.

Her skal du ikke bare styre folk i den rigtige retning – du skal finde dem, og så skal du sælge. Derfor kræver det også meget tid. Du skal ramme flere personer, før du laver et salg, men hvis du kan få Facebook til at virke, er du ikke begrænset af antal søgninger. Kun af, hvor mange personer der findes på Facebook – og det er mange!

Lad os sige at du har en hel ny service, som ingen ved eksisterer, og ingen kender dit navn endnu. Hvad gør du så? Du kan ikke lave AdWords, for der er ingen der søger på dig eller din service. Men du kan lave en annonce på Facebook eller Instagram. Her kan du ramme hundrede-tusindevis af personer for ret få penge. Oven i det så bliver du belønnet, når du laver godt content. Så når du har en service eller et produkt, som folk virkelig godt kan lide, så liker, kommenterer og deler de, og det danner historier hos deres venner. Det er altså gratis markedsføring, for et produkt som ingen kendte før du begyndte at annoncere på sociale medier.

Vi gjorde præcis det med virksomheden SOUNDBOKS tilbage i 2015. Her gik brandet fra at være fuldstændig uden tracktion og kendskabsgrad til millionomsætning på 4 måneder. Du kan læse om denne case her.

Vil du også udnytte din virksomheds potentiale på facebook, eller har du brug for nogle nye øjne på dine annoncer, så kontakt os helt uforpligtende her.