Instagram-annoncering

Instagram er en af de mest spændende annonce placeringer lige nu. Når man annoncerer via Facebook så har man mulighed for at vælge forskellige placeringer, News feed, højre side annoncer osv. – Og så har du Instagram.

Dette er en helt speciel placering. Du har ikke lige så meget tekst, men billedet er i fokus og fylder 90% af hvad folk ser. Det er her du bygger dit brand og deler din vision. Her fortæller du folk hvad du står for og hvad dit produkt eller din service vil gøre for folk, og du gør det med et enkelt billede. Men hvis du gør det ordentligt er der rigtig meget at hente på denne platform. Det er ikke alle produkter der virker her, og nogle ville vi aldrig anbefale at bruge Instagram, men hvis du har den rigtige målgruppe så er det bare om at teste det af.

Fotoannonce

Fotoannoncen er den mest ligetil måde at komme ud med dit budskab på Instagram. Fotoet kan både være kvadratisk og i bredformat. På Instagram handler det altid om æstetiske, lækre designs, og det skal man udnytte! Husk at du konkurrerer med tusindvis af flotte billeder af mad, rejser, fashion, og alt imellem. Fælles for det bedste materiale på Instagram er, at det er stilfuldt og velkomponeret. Derfor skal dine fotoannoncer kun bestå af dit aller flotteste billedmateriale, så du stikker ud blandt billeder af lækker mad, azurblå vand og sandstrande og flotte modeller.

instagram foto annonce

instagram karossel annonce

Karruselannonce

Ligesom med videoannoncer, giver karruselannoncer dig muligheden for at vise dit produkt og dets USP’er fra flere vinkler, eller flere produkter på én gang. Karruselannoncen er derfor ideel til for eksempel webshops, fordi du kan sammensætte én annonce med dine mest sælgende produkter.
Der er mange muligheder for at bruge karruselannoncen kreativt, da brugerne kan interagere ved at swipe højre og venstre for at se mere. Denne annoncetype kan derfor også bruges til at fortælle en lille historie om det problem dit produkt løser i flere steps. Du kan vise op til 10 sammenhængende billeder eller videoer i ét post.

Videoannonce

Ligesom med fotoannoncer, er der med videoannoncer på Instagram rig mulighed for at præsentere din virksomhed visuelt. Videoen kan vare op til 60 sekunder, og være enten kvadratisk eller i bredformat. Lyd og bevægelse giver flere muligheder i forhold til stillfotos, og stiller på samme måde flere krav til kvaliteten. Hvis videoen har lyd, så sørg for at den er af høj kvalitet, og hvis der er tale så husk undertekster. I video-annoncer giver du potentielle kunder et mere detaljeret indblik i din virksomhed, og hvad du tilbyder. I videoformatet handler det om at fastholde opmærksomheden i længere tid, så sørg for at være så relevant som muligt for kunden, fra start til slut.

instagram video annonce

Instagram-annoncering

I modsætning til Facebook som fungerer på app og desktop, så er Instagram kun app. Det betyder desværre også at du får den dårlige konverteringsgrad fra mobilen. Det er der ikke nogen måde at komme uden om. Generelt konverterer vi dårligere på mobil. Men der er to ting der virker rigtig godt på Instagram.
1. Branding
2. App downloads

Hvis du arbejder med en af de to overstående så kan du godt komme igang med at teste Instagram. Hvis dit segment bruger instagram er der utrolig meget at hente her. Vi har set annoncer i Danmark der skaffer installs til 2 kr. pr. bruger og en god branding annonce kan nemt komme helt ned og koste 20 kr. pr. 1000 personer der ser den.
Det man altid skal huske er at Facebook, Instagram og andre Sociale medier kun er interesseret i 1 ting. Det er at folk bliver ved med at bruge dem. Derfor bliver du belønnet for en god annonce. Jo mere engagement du skaber, jo mere du holder folk i app’en, des billigere bliver din annonce.

Vil du også udnytte din virksomheds potentiale på Instagram, eller har du brug for nogle nye øjne på dine annoncer, så kontakt os helt uforpligtende her.