TechBBQ fordobling af event deltagere

TechBBQ – Fordobling af event deltagere

Læs hvordan TechBBQ voksede fra 1000 deltagende i 2015 til mere end 2000 i 2016, blev top-trending på Twitter og positionerede sig som et af Danmarks mest prominente startup events.  

TechBBQ startede i 2012, hvor en gruppe danske tech-iværksættere besluttede sig for at holde en fest. Siden da er arrangementet, der samler det danske startup miljø, blevet større og større, men i år steg antallet af deltagene med en rate langt over de forrige år og blev endda helt udsolgt!

Den første måned brugte vi på at få optimeret hjemmesiden, lave indledende tests, finde frem til de bedst performene segmenter og hvordan de skulle imødekommes.

I august begyndte salgene at tage til, og vi fik arbejdet cost pr purchase godt ned. Her fik vi indsamlet en masse data, og kunne optimere annoncerne endnu mere deraf. Vi fandt at den bedste måde at konvertere disse kunder på var ved at lave en funnel, der så sådan ud:

  1. Skaf event responses til Facebook eventet.
  2. Target alle der har trykket interesseret eller deltager, men ikke købt en billet endnu.
  3. Remarketing ads der viser forskellige USP’er til alle der har besøgt hjemmesiden.

stopannoncerne

Vi hentede event responses ind til en rigtig billig pris.

Dette har en del fordele: Nu kunne der skabes en ekstrem hype på eventet, hvor folk der har trykket interesseret eller deltager får notifikationer hver gang TechBBQ laver et opslag. Der åbnes dermed en ny organisk kanal, hvor folk nemt kan invitere deres venner og holde sig up to date med arrangementet. Derudover skabes der historier i folks venners news feed, når de reagerer på eventet – Og det giver ekstra ”gratis” reach. Eventet nåede ud til over 125.000 personer til en pris man ikke ser andre steder.

I August arbejdede vi med vores funnel og andre initiativer. TechBBQ var super dygtige til at svare på kommentarer, beskeder og ikke mindst at skabe aktivitet og content på Facebook eventet. Den slags betyder utroligt meget for annoncernes performance.

I september startede vi vores countdown annoncer, der talte ned til afholdelsen af arrangementet. Dette er normalt en rigtig effektiv metode, og for TechBBQ virkede den helt ekseptionelt. Efter kun to dages countdown modtog vi denne mail fra TechBBQ, hvor de bad os stoppe annoncerne, da salget simpelthen gik for hurtigt. Der blev uddelt et par high fives på kontoret, da den mail kom ind.

Derefter blev der meldt udsolgt, og arrangementet var en stor succes. TechBBQ lægger nu planer om at ramme 3000 deltagere i 2017 og at lade arrangementet sprede sig ud over flere dage.

Kontakt os i dag, for hjælp til dit næste event.