Online markedsføring

4 grunde til at investere i online markedsføring

Hvorfor skal man investere i online markedsføring, og hvilken type passer til min virksomhed?

Har du overvejet at starte din egen virksomhed? Eller måske ejer du allerede én og undrer dig over, hvordan du tiltrækker flere kunder. Om tilfældet er det ene eller det andet, eller om du måske er marketingansvarlig i en virksomhed – er ikke relevant – men spørgsmålet om effektiviteten af online markedsføring er relevant.

online markedsføring

Hvis du ønsker, at din virksomhed skal blive succesfuld, går det, i langt de fleste tilfælde, hånd i hånd med en god marketingstrategi. Vi mener, at denne strategi har ændret sig for mange virksomheder, nu hvor vi befinder os i en digital æra. Flere virksomheder kan stadig ikke helt acceptere denne idé, og de finder det risikabelt at investere i online markedsføring. Det, disse virksomheder måske ikke ved er, at de potentielt mister en stor procentdel kunder. I hvert fald hvis det kan konkluderes, at målgruppen befinder sig på digitale platforme.

Hvis din virksomhed har en hjemmeside (som har indflydelse på potentielle kunder), e-commerce platform – eller hvis du overvejer at lave én – bør du overveje at investere i online markedsføring.

I dette indlæg introducerer vi dig til, hvorfor man konkret bør overveje at investere i online markedsføring, og hvilke muligheder der er i det store univers.

1. Internettet forventes at fortsætte med at ekspandere

I øjeblikket ser vi et gennemsnitligt internetforbrug på mere end 6 timer på global plan, og dette forventes at stige eksponentielt år for år i fremtiden. Internettet er blevet en helt ekstraordinær platform til at sprede information.

Traditionel markedsføring håber på at generere reach og synlighed, og dette virker også for nogle virksomheder. For andre virksomheder fungerer internettet bare som en langt bedre kanal. Det er i mange tilfælde mere overbevisende og effektivt, særligt fordi det giver kunden total kontrol over oplevelsen. Potentielle kunder kan undersøge et produkt eller en service, og han eller hun kan undersøge andre kunders oplevelser af dette produkt igennem anmeldelser og lignende.

2. Mulighed for at opnå en langt mere præcis målgruppe

Med online markedsføring er der mulighed for at lave langt mere effektive segmenteringer, fordi der er så mange værktøjer, der kan hjælpe dig. Man har mulighed for at finde en ideel målgruppe, hvor I kan fokusere på denne og skabe gode resultater. Disse værktøjer kan analysere på adskillige områder såsom geografisk lokation, demografi, interesser og meget mere. Særligt på Facebook har man unikke muligheder for at analysere og måle på dette, og det er også en af grundene til, at The Marketing Guy lovpriser platformen så meget, som vi gør.

3. Virksomhedens kreativitet styrkes

Online markedsføring giver plads til, at man virkelig kan være kreativ. I får mulighed for at udvikle koncepter og ideer – og at afprøve disse – som aldrig før. Virksomheden kan bruge de mest innovative formater for at kunne påvirke målgruppen, hvilket er en kæmpe fordel.

4. Rækkevidde og måling

Virksomheden kan reelt ramme rigtigt mange mennesker over hele verden. Din rækkevidde (reach) er absolut ikke begrænset, som den åbenlyst kan være med traditionel markedsføring. Dertil er det meget nemt at måle sine resultater, takket være de præcise digitale værktøjer der eksisterer i dag. Alle dine digitale aktiviteter kan overvåges med præcision i realtid, så der hele tiden er mulighed for at reagere. Igen er Facebook et godt eksempel, hvor man kan måle din rækkevidde, antal eksponeringer, CPM og meget mere.

Hvilken type online markedsføring passer til din virksomhed?

Der findes adskillige muligheder for online markedsføring, og hos The Marketing Guy er vi Facebook specialister. Det varierer meget fra virksomhed til virksomhed, om Facebook er den rette platform. Derfor har vi udviklet en test, der måler virksomhedens potentiale på Facebook. Den kan du finde lige her. Du kan læse meget mere om Facebook som værktøj her, og ellers er vi til rådighed til en snak om dine muligheder indenfor online markedsføring. Følg blot kontaktformularen.